Եկեք հասկանանք՝ ինչու պետք է կարդալ ժամանակակից գրականություն

Դուք հաճախ եք լսել, որ դասական վեպերը որպես կանոն 100% երաշխիք ունեն, իսկ նոր գրքերը նման են ականադաշտի, որտեղ երբեք չգիտես, թե ինչ կպատահի: Կա մեկ այլ բան էլ. բոլորը ասում են, որ Տոլստոյին, Դաստաևսկուն ոչ ոք չի կարող գերազանցել, այդ պատճառով չարժե կարդալ նոր գրականություն: Անկախ նրանից թե ինչպիսին է և ինչ արժեք ունի:


Ժամանակակից գրականությունը օգնում է հասկանալ հասարակության խնդիրները:

Լավ գրողները գրավում են հանրությանը: Նրանք չեն հարմարվում «սպառողների պահանջներին», այլ զգում են, թե ինչ է ապրում իրենց ժամանակակիցը և իր հետ մտահոգվում են:

«Նոր արձանն արտացոլում է հասարակության իրադարձությունները և միտումները: Յուրաքանչյուրս ինչ-որ կերպ զարգացնում է վերաբերմունք դրանց նկատմամբ: Հետաքրքիր է համեմատել ձեր մտքերը հեղինակի մտքերի հետ: Ժամանակակից գրողների գրքերը թույլ են տալիս մնալ ներկա տեղեկատվական դաշտում: Ցանկացած մտածող անձի համար, անշուշտ, կարեւոր է »: (Խմբագիր ինտելեկտուալ արձակ բաժնի Յուլիա Րաուտբորտ):

Այստեղ նույնպես պատահական չէ  ժամանակակից հեղինակների գրած պատմական վեպերի ժողովրդագրությունը: Գրողները հաճախ վերադառնում են անցյալի իրադարձություններին` ներկաներին հասկանալու համար: Եվ առաջին հայացքից հաճախ թվում է, որ Goncourt- ի դափնեկիր Էրիկ Վուիլդը իր «Օրակարգում» մեկ անգամ ևս խոսել է հիտլերական Գերմանիայի և հարևանների մասին, իրականում ցույց տվեց, թե ինչպես վերացող մշակույթը դարձավ անպարտելի խոշոր ընկերություն և որպես առաջնորդ:

«Գաղտնիք չէ, որ իրադարձության ավարտից անմիջապես հետո պարզվեց, որ գրքերը գրված էին շատ վատ, և այժմ զգում ենք Երկրորդ համաշխարհային պատերազմի հետևանքները գրականությանում, որը վկայում է պատմական վեպի մեծ աճի մասին: Վնասվածքների միջոցով փորձ էր արվում խախտել ոչ միայն ռազմական, այլ նաև Ստալինի ջղաձգումների հետևանքները»: (Գրական սյունակագիր Նատալյա Լոմիկինա):

Ընթերցողների հետ խոսեք մեկ լեզվով:

Անկախ նրանից՝ ինչքան լավ գիտենք պատմությունը, գրականությունը, դեռևս գաղտնի են պահվում 19-րդ դարի գրված վեպերի կարևոր մանրամասները:

«Վիկտորիական Անգլիան ապշեցնում է իր միապաղաղությամբ, բայց գրականությունը լի է այնպիսի նրբություններ, որոնք հեռանում են մեզնից: Այս դարաշրջանի վեպերը ընթերցելով տեսնում ենք միայն մեկ շերտ, իսկ ակնարկներ կարդալիս՝ զգեստապահարանի դետալների վրա ուշադրոթյուն դարձնելով մենք կյանքում շատ ժամանակ ենք կորցնում»: (Գրական սյունակագիր Նատալյա Լոմիկինա):

Միևնույն ժամանակ, եթե ժամանակակից գրականությունը պատմում է անցյալի մասին, ապա ավելի պարզ և հասկանալի լեզվով: Եթե տեղադրեք միջնադարյան ասպետի սիրավեպ և գրքույկ Ֆիլիպե Գրիգորիի կողմից,  դուք կհասկանաք, թե որքան հեշտ և հստակ է Ձեզ համար երկրորդ տարբերակը: Իրավիճակը նույնիսկ ավելի լավ է վեպերի մասին: Դուք կարող եք համաձայնվել հեղինակի հետ, վիճարկել կամ հակառակը, կարդալ և հասկանալ, որ ամեն ինչ ճիշտ է, դուք տեսել և լսել եք դա:

Օգնում է գիտակցել աշխարհի բազմազանությունը:

Եթե առաջ գրական աշխարհին նայում էին, եվրոպացի բնակիչների աչքերով որևէ բնիկ ցեղի մասին խնդիրների բարձրաձայնմամբ, հիմա իրենց խնդիրների մասին բարձրաձայնում են իրենց ներկայացուցիչների մոտ: Փորձենք 20-րդ դարում գտնել մի կնոջ, որը գրել է հնդկական ցեղերի մասին: Չստացվե՞ց: Հիմա ուշադրություն դարձրեք վերջերս հրապարակված «Лароуза»-ին:

Հեղինակը՝ Լուիզա Էրդրիչը, կիսով չափ հնդկական ցեղախմբերից էր: Մեկ այլ օրինակ է Նոբելյան մրցանակի դափնեկիր, աֆրոամերիկացի Թոնի Մորիսոնը, որը խոսում է սևամորթների դժվարին ճակատագրի մասին: Ժամանակակից գրականությունը, հատկապես «ազգային», օգնում է ավելի լավ հասկանալ այն մասին, ինչ վերաբերում է Հնդկաստանի կամ աֆրիկյան երկրների բնակչությանը, ինչ խնդիրներ կան Արևելյան Եվրոպայի բնակիչների մոտ և ինչից են վախենում Հյուսիսի ժողովուրդը:

Ձեզ հնարավորություն է տալիս զգալ սենսացիաներ, առանց տանից դուրս գալու:

Ով չի ոգեշնչվում Ջեկ Լոնդոնի, Ֆենիմոր Կուպերի կամ Գուլի Վերնի արկածային գրքերից: Բայց նրանց պատմությունները այնքան հայտնի են, որ ընթերցողը գրեթե ամեն ինչ գիտի Գրանտի երեխաների զավակների մասին կամ գիրք չունեցողի ճամփորդության մասին: Որքան ժամանակում եք կարդում գիրքը, որտեղ ամեն մի սյուժե սկանդալային  անակնկալ է լինելու և  Դուք չգիտեք էլ՝ ինչ է լինելու հաջորդ էջում: Բարձրորակ ժամանակակից արձակի նմուշները հեշտությամբ կներկայացնեն Ձեր առօրյան, անակնկալ տարրերը և հերոսների կյանքը: Հավատացեք, ժամանակակից վեպերում կան շատ հետաքրքիր արկածներ և հուզիչ մանրամասներ:

Կարծում եք՝ ինքներդ եք մտածում:

Հայտնի գրող Վիրդժինիյա Վուլֆը խիստ գրաքննադատ էր: Եթե ժամակակիցներին նա ասում էր, որ նրանք լավ չեն գրում, նրանք հեռանում էին:  Այնուամենայնիվ, Վուլֆը կարծում էր, որ մենք ողջերից ստանում ենք ավելին, քան մեռածներից, չնայած առաջին հայացքից առաջինները շատ հարցերում զիջում են երկրորդներին: Գրողը համոզված էր, որ ժամանակակից գրքերում դեռեւս «անթույլատրելի» ոչինչ չի հայտնաբերվել, և ընթերցողը կարող է ինքն իրեն որոշել` արդյոք այս կամ այն վեպը լավն է, թե վատը:

«Ժամանակակիցները դասական են դառնում մեր աչքի առջև: Միգուցե չսպասենք, որ հեղինակը գնա այն աշխարհ: Թույլ տվեք Ձեզ հաճույք ստանալ այդ ներկայով» : (Ինտելեկտուալ արձակ բաժնի խմբագիր Յուլիա Րաուտբորտ):

Հայտնաբերվել է Էնթոնի Բյորջեսսի «Լարովի նարինջ» գրքի շարունակությունը

May 2, 2019

3 պատճառ` ինչո՞ւ պետք է երեխաները գիրք ընթերցեն 

May 2, 2019